futures.

Hej. Är sjuk. Så jag stannar hemma idag. Förhoppningsvis blir jag frisk tills imorrn, så jag inte hinner sakna klassen för mycket (haha). Så nu går jag på kan jang, apelsiner och brustabletter. Niiiice! XD

Nu ska jag gå och lägga mig och sova/läsa en stund. Det är också viktigt för att bli frisk, så det är typ mest det jag gör öht när jag är sjuk 8L . Hihi jag läser Brustna hjärtans café. Har redan läst den en gång, men jag läser den igen, för den var så bra! <: Har ni inte läst den tycker jag verkligen att ni borde göra det, här får ni baksidan, men den är bra mycket bättre än den låter! :

'"Hur kan jag vara änka? Änkor är gamla kvinnor med hornbågade glasögon och koftor som luktar malmedel". Sophie Stanton är 36 år gammal och kan inte förstå hur det har kunnat drabba henne. Själv tycker hon att hon knappt har hunnit vänja sig vid att vara gift.
Efter makens död faller Sophies tillvaro samman. Hon kämpar för att vara en stilfull Jackie Kennedy-änka, men klarar det inte. Hon tröstar sig själv med glass till frukost och går till jobbet i pyjamas och morgontofflor. När hon har förlorat sitt jobb, sitt hus och sitt midjemått flyttar hon till Ashland i Oregon. Där lär hon känna en trettonårig vilsen tjej och en oroväckande snygg skådespelare. Hon lär sig baka och öppnar Brustna hjärtans café som blir en mötesplats för människor i trakten. Långsamt börjar Sophie bygga upp ett nytt liv åt sig själv, ett liv hon aldrig drömt om att hon skulle kunna leva.'

Den är faktist grymt bra, och man känner igen sig mycket i vissa delar i den. Värd att läsa :)

Puss va.


Kommentarer
Postat av: Åsa

du får inte vara sjuk "/

2008-09-01 @ 07:44:47
Postat av: Panda

HAHAHAHAhA hej Chi!

2008-09-01 @ 17:55:13
URL: http://pandapuss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0