the forest

Något som bland annat irriterar mig är att folk tror att det är farligare att skära sig än att röka. För det är det inte. Eller så ska jag inte säga. Men det varierar väldigt från person till person. Titta här:

Exempel 1:
Vi kan ta Berny Pålsson som exempel. Förut, för kanske 4 år sedan.
I hennes fall:
Hon röker, har rökt länge. Kedjerökare. Och hon skär sig, djupt. Med allt vasst hon får tag på. I handlederna. Bränner sig. Slår sig. All sorts självmisshandel. Och har försökt ta livet av sig.
I hennes fall: Vilket tror ni är farligast?
Att hon skär sig.

Exempel 2:
Jag känner en person, nej jag tänker inte nämna henne vid namn, som både röker och skär sig.
I hennes fall:
Hon skär sig inte djupt, bara ytliga sår, på benen, undantagsvis långt upp på underarmarna. Hon röker. Har rökt länge, är en van rökare helt enkelt.
I hennes fall: Vilket tror ni är farligast?
Rökningen.

Så ni ser, det varierar otroligt mycket från person till person. Jag har fått råd att börja röka istället för att skära mig.
Tror ni det funkar?
Nej.
För jag tillhör grupp 2.

Kommentarer
Postat av: Moa

Värt ett försök! ♥

2008-09-01 @ 20:46:51
URL: http://cook1e.blogg.se/
Postat av: Panda

<3

2008-09-01 @ 20:49:46
URL: http://pandapuss.blogg.se/
Postat av: Ankaa

Hoppas verkligen inte att du har börjat röka.

Då blir du ju lika dålig som mej och det är inte riktigt okej.



Puss. =)

2008-09-01 @ 21:26:56
URL: http://popankaanskriver.bloggagratis.se
Postat av: Moa

Båda sakerna påverkar ditt utseende ;).. Men du kedjeröker ju inte(ännu). Men det e bättre än att göra båda. :o I dunno <3

2008-09-02 @ 07:38:24
Postat av: MimmiiiiiiiII

Hm, nu fick jag mig en riktig tankeställare.



En människa, som kanske aldrig testat att skära sig förut, tar något vasst, drar det längs t.ex handleden, för att se om det gör ont. Gör hon det tillräckligt djupt kan hon dö.



En människa som prövar på en cigg för första gången dör inte på ett försök. Om personen inte har grov grov astma dvs.

Det tar ju oftast år att bilda cancer i kroppen, iaf med hjälp utav rökning.



Hm.. Men ja.. du har nog rätt, det beror på vad för person man är!

Jag vet vad mitt är iaf D8



Men jag tycker inte du ska försöka ersätta en farlig grej med en annan.. det är nog inte helt rätt.

OKEJ, SKA JAG SÄGA - försöker byta ut cigg mot snus. funkar ju inte heller, så jag fattar ungefär hur du menar. Men jag hejar på dig! <3

2008-09-02 @ 15:13:43
URL: http://isaidsitdog.blogg.se/
Postat av: M

man skulle kunna tro att jag är schizofren -.-

2008-09-02 @ 15:15:14
URL: http://isaidsitdog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0